D-OTS
Bereik bij Digital out of Home wordt gedefinieerd als Digital Opportunity to See (D-OTS). Dit is in 2020 in het leven geroepen om meer transparantie te krijgen in het bereik van digitale schermen en een universele measurement metric voor DOOH.
D-OTS staat niet gelijk aan een impressie. Vanuit digitale media zijn we gewend dat een impressie door één gebruiker wordt gezien. Bij een DOOH-scherm gaat het niet om een 1 op 1 contact, maar kan het zijn dat er meerdere contacten zijn met één impressie op het scherm. De contacten met een scherm worden berekend op basis van externe data vanuit overheden, ov-chipkaart, winkelbezoek, et cetera. Hierin wordt ook rekening gehouden met locatie van het scherm, wachttijden, soort vervoer (voetganger, fietser, automobilist) en druktebeeld van de dagen en uren, kortom hoe mensen zich bewegen in relatie tot het scherm. Officieel wordt D-OTS als volgt gedefinieerd:
Bereikcijfers
Bereik met DOOH is groot. Om een beeld te scheppen; marktleider in DOOH Global heeft 2.300 digitale schermen, waarmee 70 miljoen contacten per week worden gerealiseerd. Hier zit natuurlijk ook een prijskaartje aan, CPM prijzen variëren van €12 tot €25. De variabelen hierin zijn:
Digitale schermen op drukke, openbare ruimtes, klinkt perfect voor je bereik. Maar past het in jouw strategie? Vraag je eerst af waarom en met welk doel je het in wilt zitten. Branding is bij de meeste DOOH campagnes het primaire doel. Maar, het kan ook bijdragen aan de performance van online kanalen of offline winkelomzet.
Benieuwd naar jouw ideale bereik? Vraag ons!
Scherm je zichtbaarheid