Nederland telt meer dan 6.000 Digital out of Home schermen, waar de randstad de meeste schermen telt. Wat logisch te verklaren is door de grotere opportunity to see. In de stad Groningen is het mogelijk om op 241 schermen in te kopen en in Amsterdam op 701 schermen. Ondanks deze cijfers loont het ook om in kleinere steden te adverteren, het gaat uiteindelijk om de opportunity to see.
Schermen zijn tegenwoordig beschikbaar op straat, maar ook op specifieke locatie als in een sportschool of supermarkt. Ongetwijfeld heb je langs de snelweg ook schermen zien staan, dit waren de eerste schermen die digital in te kopen waren.
Momenteel bestaat meer dan 35% van de buitenreclame uit digitale schermen. Uit onderzoek van Global blijkt dat bewegend beeld voor 52% meer aandacht trekt dan statisch beeld. Het bewegende beeld trek aandacht vanaf 9 meter en een statisch beeld trekt pas aandacht rond de de 4 á 5 meter. Dit betekent dat je met een Digital out of Home campagne veel meer rendement realiseert ten opzichte van een Out of Home campagne.
Wil je gaan adverteren met Digital out of Home, maar weet je niet welke schermen je kunt inzetten? Neem gerust contact met ons op.
Wij werken met DSPs waar alle schermen op één centraal punt ingekocht kunnen worden. Hierdoor hebben we overzichtelijk welke schermen we in kunnen zetten, tevens kunnen we op voorhand een plan uitdraaien om een prognose te maken.
Scherm je zichtbaarheid