Digital out of Home Targeting

Scherm je zichtbaarheid

Digital-out-of-Home-Groningen-by-night-scaled.webp

Welke targeting is mogelijk voor DOOH?

In de wereld van online zijn we anno 2022 gewend dat we heel specifiek kunnen targeten. Maar hoe zit dit met DOOH? Een DOOH scherm staat op een vaste plek en is daarmee locatiegebonden. Waar digitale marketeers normaliter de uiting bij de gebruiker brengen, moet de gebruiker nu de uiting opzoeken. Dit betekent dat je bijvoorbeeld geen demografische, interesse, of in-market targeting in kunt stellen. Met het oog op de toekomst, zullen cookies verdwijnen waardoor genoemde targeting opties gaan verdwijnen. Als de cookieless era zover is, wordt Digital out of Home misschien wel relevanter dan andere marketing kanalen.

Exploitanten hebben echter de locaties van alle schermen inzichtelijk gemaakt, aan de hand van de locatie en omgeving hebben we inzicht in wie binnen de opportunity to see valt. Dit biedt de mogelijkheid om voor Digital out of Home targeting in te stellen, tot op bepaalde hoogte. Zo zijn er in heel Nederland 331 schermen die in, of vlakbij sportscholen staan en 18 schermen rondom universiteiten, wat garantie biedt dat je een vrij specifieke doelgroep kunt bereiken. Deze targeting segmenten worden Point of Interest genoemd en zijn onderverdeeld categorieën. Zie het tabel onderaan de pagina.

Tegenwoordig biedt de tooling waar we mee werken ook aan dat we op basis van keyword in een bepaalde radius schermen kunnen targeten. Zo kunnen we alle schermen targeten die affiniteit hebben met sauna en wellness. Ben je als bedrijf op zoek naar jong talent? Dan kan het zeer interessant zijn om schermen te targeten rondom scholen en universiteiten.

Digital out of Home in de Supermarkt
Als je boodschappen doet heb je het misschien wel eens gezien. Een digitaal scherm in de Albert Heijn bij de ingang of kassa’s, in Nederland hangen meer dan 800 schermen verdeeld over alle supermarkten. Ze hangen bij de Jumbo, Albert Heijn, Spar en de Plus & Coop. De beschikbare ruimte wordt deels ingezet door de supermarkten zelfs en deels door derde partijen. Het zo genoemde last window of influence is hiermee super relevant.

Wil je meer weten over targeting mogelijkheden? Neem gerust contact op.

DOOH Categorieën

BasisscholenParken
BioscopenPleinen
BrunaRandstad
BusinessparksSportscholen
CampingsSportvelden
DierentuinenStrand
FlexwerkplekkenUniversiteiten
Hoger onderwijsVerloskundigen
Middelbaar beroeps onderwijsVoortgezet onderwijs
Musea NederlandZiekenhuizen
NS stations 

 

Meer weten over Digital out of Home? ​

Neem dan contact met ons op!